wtorek, 3 listopada 2015

15 trików pomocnych w sprzątaniu


Witajcie drogie Panie i mam nadzieję Panowie;)


Wystartował listopad a więc czas wygodnie się rozsiąść w fotelu z aromatyczną herbatą i zacząć robić listę prezentów i czynności do wykonania przed świętami w domu.
Głowa jest spokojniejsza jeśli wszystko jest dokładnie spisane i kolejno odhaczane punkt po punkcie.

Robię tak od kilku lat i mam poczucie że panuję nad wszystkim a kiedy zasiadam do wigilijnego stołu to nie dopada mnie potworne zmęczenie tylko duma ;)

Nie będę Wam przedstawiała mojej listy porządków bo każdy dom jest inny i ma inne potrzeby ale podzielę się z Wami kilkoma trikami które pomagają bardzo w sprzątaniu;)



15 TRIKÓW POMOCNYCH W SPRZĄTANIU

  •  Okna myj wodą z octem a nie będzie smug na szybach
  • Podczas generalnych porządków ustawiam trzy kartony z napisami ŚMIECI, DAROWIZNA, DLA ZNAJOMYCH.
  • Do czyszczenia toalet świetnie się sprawdza tabletka do czyszczenia protez
  • Grzebienie i szczotki myję pianką do golenia (zmiękcza osad i łatwiej jest go usunąć)
  • Krany czyszczę cytryną. Zostawiam na noc a rano płuczę i poleruję.
  • Lustro w łazience nie będzie parować jeśli je umyjesz pianką do golenia.
  • Przypalony garnek wyczyścisz wlewając troszkę wody z 3 łyż płynu do płukania. Zostaw na 2 godz a następnie umyj jak zwykle.
  • Aby usunąć nieprzyjemny zapach z lodówki włóż połówkę cytryny lub kubeczek z sodą.
  • Aby wyczyścić mikrofalówkę wstaw do niej szklankę wody z octem i uruchom na 2 min. Następnie przetrzyj wilgotną szmatką.
  • Fugi w łazience można wyczyścić zmywaczem do paznokci.
  • Aby wyczyścić żelazko należy "uprasować" pergamin posypany solą.
  • Sierść zwierząt można usunąć z tapicerki zwilżoną rękawicą gumową.
  • Aluminiowa foli zwinięta w kulkę wyczyści brudny ruszt.
  • Gąbki włożone na 2 min do mikrofalówki pozbędą się wszystkich zarazków.
  • Koło filtra powietrza w odkurzaczu wkładam małą gąbeczkę nasączoną olejkiem eterycznym. Podczas odkurzania zamiast kurzem pachnie lawendą ;)



Mam nadzieję że choć troszkę Wam pomogłam w tym pracowitym okresie. 
Napiszcie koniecznie jak Wy sobie radzicie z tym całym zamieszaniem przedświątecznym. 


Ściskam Was ciepło 



35 komentarzy:

  1. Musze wypóbować kilka trików :) Świetne pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne porady, cytryna jak widać, dobra na wszystko :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś przez przypadek rozlał mi sie zmywacz i faktycznie działa na fugi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mikrofale myję tak samo ale lustro w łazience muszę wypróbować. Też robię listy bardzo ułatwiają mi zorganizowanie wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne triki i pomysły
    Haha ciekawe czy mój Pan Mąż kiedyś to przeczyta i zastosuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Stosuję również ocet do mycia kranów, glazury, itp. a z sodą czyni cuda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też czasami tak myję i faktycznie czyni cuda;)
      Pozdrawiam;)

      Usuń
  7. Ciekawe patenty ja dodatkowo używam proszku do prania jak ty płynu do płukania na przypalony garnek, w lodówce super sprawdza się torebka czarnej herbaty również :o) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Sprawdzę z tą torebką herbaty ;)
      Pozdrawiam A.

      Usuń
    2. Jestem dokładnie na tym samym etapie - planowania świąt ;)🎄

      Usuń
  8. Witaj Aga, ja dorzuciłabym jeszcze colę jako środek do czyszczenia przypalonych garnków, wlewamy na noc, a moc żrąca robi swoje, tak oduczyłam mojego męża picia tego świństwa, przeraził się, gdy zobaczył wyczyszczony garnek.
    Używam coli jeszcze do czyszczenia toalet, wlewam do zbiornika z wodą, pozostawiam na noc, a rano cały osad wypłukuje się wraz z wodą. Wiem, że do usuwania rdzy ze śrubek też się ten napój nadaje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne rady - a już niedługo szykuje się u mnie generalne przedświąteczne sprzątanie!

    OdpowiedzUsuń
  10. większość znam i stosuje a te które nie chetnie wypróbuję:-)
    dzięki
    pzdr:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. super rady, części nie znałam i wypróbuję :) Do okien używam octu, jak uczyła mnie mama, a jak mam jakieś rajstopy nylonowe to na koniec poleruję rajstopami - zero smug :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O cytrynie do mycia okien nie słyszałam, ile takiej cytryny trzeba wcisnąć? A masz może jakieś patenty na takie wielkie okna od sufitu po samą podłogę... smugi robią się niemiłosierne :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie cytryna tylko ocet;) Woda z octem. Jeśli robią Ci się smugi to spróbuj polerować starymi pończochami lub czarno biała gazetą zwiniętą w kulkę ;)
      Pozdrawiam A.

      Usuń
  13. O jakie fajne rady ! okna myję wodą z octem :)

    buźka

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne rady, niektóre znam, z innych skorzystam. Tabletką do czyszczenia protez jako środkiem na toalety mnie zastrzeliłaś:D
    Kulkę z folii aluminiowej, którą stosujesz do rusztu, wykorzystuję do przypalonych garnków, też się sprawdza. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo fajne rady! tylko z tymi kartonami - gdzie wziąć te kartony? :D na nieprzyjemny zapach w lodówce można kupić specjalne wkłady, bardzo dobrze radzą sobie, i do odkurzacza również, ostatnio kupiłam o lawendowym i pomarańczowym zapachach. bardzo polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. Mikrofala czeka na wyczyszczenie. Boooszzz, jak ja się cieszę, że o tym napisałaś. Ale skorzystam jeszcze z kilku porad. Ja czajnik czyszczę wodą z octem - zagotowuję, a do lodówki wstawiam pojemniczek z ziarenkami kawy. I kocham ściereczki z mikrofibry. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za porady, na pewno się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oo takich porad nam trzeba! Super! 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. No właśnie.. Nie rozumiem kobiet, które porządki świąteczne zostawiają na ostatni tydzień, łącznie z zakupami i gotowaniem a później padają przy stole wigilijnym . Ja porządki zaczynam już w listopadzie a w tym roku koniecznie muszę zrobić listę bo z małą dzidzią to mam niewiele czasu wolnego i wszystko robię na raty.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo fajnie napisane a triki przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tabletka do protez:-)))) ale się obśmiałam hihihihhi super triki, właśnie sobie drukuje i zawieszam w chacie:-) dzieki piekne

    OdpowiedzUsuń
  22. Soda do czyszczenia filtrow od pochlaniaczy. Filtr- jedna strona ,zanurzamy w duzym garnku wody z soda i podgrzewamy ale nie gotujemy, potem odwracamy na druga strone i robimy to samo. czyscimy potem i pluczemy.
    Wycieranie kurzu zmora kazdej gospodyni- SWIFFT to jest to.Robie to regularnie kable,wtyczki , meble na wysoki polysk, trudno dostepne miejsca daje przadany efekt i o to chodzi.Pa pozdrawiam i dziekuje za inne pomoce :):)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne porady! Od siebie mogę jeszcze dorzucić, że czajnik odkamieniam poprzez gotowanie wody z dodatkiem kwasku cytrynowego.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję za porady i pomysł zrobienia listy - do teraz robiłam wszystko na ostatnią chwilę, ale chyba faktycznie lepiej będzie krok po kroku się zabrać za wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  25. Fantastyczny pomysł z odkurzaczem, zastosuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pomysł świetny!

    Zapraszam do mnie, bo baner Blog na medal!

    Ściskam, Ania!

    OdpowiedzUsuń
  27. Tabletka do protez rownie swietnie nadaje sie do wybielania nieco pozolklych firan. Rozpuszczamy taka tabletke w wodzie i namaczamy w niej firany przed praniem. Nastepnie pierzemy juz tradycyjnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...